melodive

مجله فیلم و موسیقی ملودایو

melodive

مجله فیلم و موسیقی ملودایو

  • ۰
  • ۰

معرفی چند ساز ضربی

ساز بونگوس (Bongos)

بونگوس (به زبان اسپانیایی بونگو bongo) یک ساز پرکاشن آفریقایی-کوبایی است که از یک جفت درام کوچک با انتهای باز در دو اندازه متفاوت تشکیل شده است. در زبان اسپانیایی درام بزرگتر همبرا (hembra) به معنای مؤنث و درام کوچکتر ماچو (macho) به معنای مذکر است.

ساز کنگا (Conga)

کنگا (conga) که به عنوان تومبادورا (tumbadura) نیز شناخته می‌شود درامی بلند و باریک و دارای یک سر  است منشاء این ساز از کوبا است.

ساز فیلد درام (Field Drum)

ساز فیلد درام از نظر طبقه‌بندی در دسته‌ی سازهای پرکاشن، ممبرافون (پوسته‌ای) با زیر و بمی (نواک) نامعین قرار می‌گیرد.

ساز گنگ (Gong)

ساز گنگ، سازی ایدیوفون (خودصدا)/آتوفون با زیر و بمی خاص و در دسته‌ی پرکاشن (سازهای کوبه‌ای) قرار می‌گیرد.

ساز اسنیر درام (Snare Drum)

ساز اسنیر درام – ساید درام در زبان آلمانی: Kleine Trommel در زبان فرانسوی: Kleine Trommel و در زبان ایتالیایی: Kleine Trommel نامیده می‌شد. اسنیر درام یا ساید درام،‌ کوچک‌ترین درام استوانه‌ای است و به‌ویژه در هر نوع موسیقی غربی از موسیقی نظامی (که منشأ این ساز نیز در همین نوع موسیقی است) تا جز (Jazz) یا درامز راک و پاپ دیده می‌شود.

ساز تیمپانی (Timpani)

تیمپانی (کلمه ایتالیایی به معنای drums)، یا kettledrums ارکسترال، نامی است که حداقل از قرن هفدهم برای کتل درام‌های بزرگ استفاده میشود. استفاده ارکسترال دائمی از تیمپانی به نیمه قرن 17ام برمی‌گردد، نمونه‌های اولیه در منابع تاریخی قرن هفدهمی قید شده‌اند. کاربرد ارکسترال دائمی تیمپانی به نیمه قرن 17ام بر میگردد.

ساز تام تام (TamTam)

همراه با تیمپانی و باس درام تام تام در گروه سازهای پرکاشن، باس قرار می‌گیرد. ساز تام-تام اغلب با گنگ اشتباه گرفته می‌شود، ولی شماری اختلافات جزئی مابین ساختار و صدای دو ساز وجود دارد: ساز تام-تام یک دیسک نسبتاً مسطح است و برخلاف گنگ هیچ دستگیره‌ای‌ در مرکز ندارد.

  • ۹۸/۰۶/۱۰
  • ملودایو ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی