آموزش تدوین و 8 اشتباه رایج تدوینگران
تدوین صدا و تنظیم جلوههای صوتی
برای تدوین فیلمهای درام باید از روی فیلمنامه یا استوریبورد کار شود. صحنهها معمولا هدف خاصی را دنبال میکنند، با بازیها یا دیالوگهای ثابت. کار تدوینگر این است که به صحنههای فیلمبرداری شده نگاه کند و ببیند که آیا میتواند آنها را بهنوعی کنار هم بچیند که پیام داستان مورد نظر را منتقل کنند، در غیر اینصورت باید فیلمنامه را کنار گذاشته و بهترین کاری را که از دستش برمیآید انجام دهد.
تدوین جلوههای صوتی از جزو ظریفترین ریزهکاریهای فیلمسازی قرار میگیرند و به تدوینگر صدا کمک میکند تا احساس موجود در هر صحنه را به تماشاگر منتقل کند و فضای احساسی مورد نظر کارگردان را با استفاده از صدا خلق کند. برای مثال اگر تدوینگر صدا قصد داشته باشد تا صحنهی مربوط به یک دفتر کار را به مدد جلوههای صوتی از وضعیت صامت به ناطق تغییر دهد، میتواند از جلوههای صوتی همچون صدای زنگ تلفن در پسزمینه، مکالمه ارباب رجوع با کارمندان و صدای خفیف کار کردن کولر گازی کمک بگیرد.
- ۹۸/۰۷/۰۲