melodive

مجله فیلم و موسیقی ملودایو

melodive

مجله فیلم و موسیقی ملودایو

  • ۰
  • ۰

ساز بادی اوکارینا

سازهای اوکارینا از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. اغلب اوکارینا ها از جنس سرامیک هستند ولی مواد دیگری همانند پلاستیک، چوب، چینی شیشه، خاک رس و فلز نیز در ساخت آن استفاده می‌شود. اوکاریناهای ساخته شده از پلاستیک ارزان‌تر و بادوام‌تر بوده و برای مبتدی‌ها و کودکان مناسب هستند. سرامیک، رایج‌ترین ماده در ساخت اوکارینا است و ارتعاش هوا در این نوع اوکاریناها بهتر از سایر مواد دست‌ساز است و صدای طنین‌اندازی ایجاد می‌کند.

 

ساز پن فلوت

پن فلوت یا پن پایپ بر اساس نام خدای طیبعت یونان پن (Pan) نامگذاری شده است. پن پایپ که به نام‌های پن فلوت و سیرینکس  نیز شناخته می شود سازی بادی است که از لوله‌های نی در طول‌های مختلف که در یک ردیف یا در یک دسته در کنار هم بوسیله واکس یا زه (سیم) متصل شده و عموماً این لوله‌ها در انتها بسته هستند و به ترتیب طول قرار دارند. پن فلوت‌های فلزی، گلی، چوبی و پلاستیکی نیز ساخته شده‌اند.

 

ساز پیکولو

پیکولو یا فلوت اکتاو یکی از اعضای خانواده فلوت‌های عرضی است. این ساز یکی از سازهای بادی با بالاترین زیر و بمی در ارکستر است که محدوده صدایی آن (یک اکتاو بالاتر از فلوت کنسرت) بالاتر از صدای انسان میرسد. در ارکستر پیکولو در دوران کلاسیک برای تقلید صداهای طبیعت همانند آواز پرندگان یا طوفان‌ها و برای افکت‌های ویژه مورد استفاده قرار گرفت. در دوره رمانتیک (قرن نوزدهم) این ساز یکی از بخش‌های پابرجا در دسته‌ی سازهای بادی-چوبی در ارکستر تبدیل شد.  

  • ۹۸/۰۸/۰۸
  • ملودایو ..

نظرات (۱)

همیشه فکر می کردم سازهای بادی سخت باشند اما ظاهرا می شه خوب یادشون گرفت. من ساط نی و خیلی دوست دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی